Biografie

Yorick Stam (1987) is liedjesschrijver, zanger en regisseur. Sinds 2017 vormt hij samen met Marie-José Didderen-Sonneveld, Bart Rademakers en George Janssen een vast ensemble onder de naam Yorick Stam. Daarnaast werkt hij freelance als regisseur en regieassistent.

In 2011 studeert hij af als regisseur aan de Toneelacademie Maastricht, met de opera Blauwbaards Burcht van Béla Bartók. Vervolgens regisseert hij muziektheater, zoals ‘Roes’ voor Musica Sacra, werkt met het nieuw opgerichte muziektheatergezelschap De Bunch, geeft spelles aan operazangers op het Conservatorium Maastricht, en werkt geregeld mee aan producties van Opera Spanga als regieassistent.

Niet te missen is de voorstelling Yorick zingt Shaffy uit 2010: een liedjesvoorstelling over Ramses Shaffy, die hij maakt met Bart Rademakers. Deze voorstelling wordt zeer gewaardeerd door het publiek, en is aanleiding voor een voorbereidend jaar aan het conservatorium van Maastricht, met daarnaast zangles van Gé Titulaer.

In juni 2014 wordt hij toegelaten voor de prestigieuze master Theaterzang/Singer-performer, aan de Theaterschool en het Conservatorium Amsterdam. Hier legt hij zich toe op het schrijven van eigen repertoire. En met succes: in 2016 studeert hij af met het eigen, Nederlandstalige liedjesprogramma: HOOP. 

Marie-José Didderen is geboren in 1970 in Enschede. Ze kreeg op haar 9e de eerste cello lessen.
In 1989 begon ze haar Conservatorium studie aan het Kon. Conservatorium van Den Haag waar ze in 1994 haar diploma behaalde. Ze kreeg hier cello lessen van Jean Decroos.
Tijdens haar studie maakte zij deel uit van het Lagos Kwartet waarmee verschillende masterclasses werden gevolgd, o.a. bij het Daniël- en het Amadeus Kwartet.
Na haar studie is ze een aantal jaren werkzaam geweest bij de musicals van Joop van den Ende. Ze speelde hier o.a. in My Fair Lady, Phantom of the Opera en Elisabeth.
In 1999 verhuist ze met haar gezin naar Limburg waar ze een lespraktijk opbouwt en nu werkzaam is op verschillende muziekscholen, o.a. in Maastricht, Venlo en Weert .
In 2006 toerde ze met het Andre Rieu gezelschap in Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk en Amerika.

Verder speelt ze bij het singer-songwriters duo Jodymoon en bij het Duitse orkest Salon Rouge waar ze in de Euregio concerten mee organiseert.
Ook vormt ze samen met Jacques Brassé (fluit) en Josephine van Son (harp) het Maasland harp trio.
Voor de echte liefhebber nog enige informatie over het instrument: Marie-José speelt op een
franse cello uit 1756, van de bouwer Gavinier.

Bart Rademakers is actief als pianist, arrangeur en orkestleider in binnen- en buitenland, op zowel klassiek terrein als in jazz, rock, Latin-American, entertainment en theatermuziek. Hij studeerde aan het Conservatorium Maastricht, waar hij zich profileerde als maker/bewerker en speler van muziek in vele stijlen en bezettingen. Rond 1970 breidde hij zijn muzikale bezigheden uit via de band van Emiel van Egdom (Culea), Gé Titulaer en eigen bands als Quasar, Passoa en Fuzzy Logic naar big-bands en grotere orkesten (BigBand ’77, Orkest Willy Schobben, Orchester Frank Valdor, Bigband Swing Design, Kon.Luchtmachtkapel, L.S.O., Jack Million Band, Orkest Lex van Wel, Grupo Seis Caminos). Met Swing Design toerde hij de afgelopen jaren regelmatig door Amerika. Daarnaast maakte en bewerkte hij theatermuziek op maat voor kleine en grote theaterproducties. Hij was tot voor kort als docent muziek verbonden aan de Toneelacademie Maastricht.

George Janssen begon op zijn negende actief muziek te maken. Eerst op trompet en later op cor (hoorn). Dit deed hij in een fanfare tot zijn negentiende. 
Op zijn 22ste maakte hij de overstap naar contrabas – dit instrument maakte hij zich met name eigen door veel te spelen. Dit deed hij in verschillende jazz combo’s, diverse wereldmuziek ensembles en hij begeleidde zangpresentaties aan de toneelacademie Maastricht.
 
Hij deelde het podium met: Ron Wilson, Burt Thompson, John Engels, Bruno Castelluci, Rauf Berman, Vladimir Kirasirov, Evgenia Markova, Charlie Green en nog vele anderen.